Narrowcasting zorgt voor eindeloze mogelijkheden!

Doordat er via narrowcasting onderscheid wordt gemaakt op basis van de doelgroep die bereikt wordt, is het grote voordeel van narrowcasting dat er via een narrowcasting scherm een gerichte boodschap naar buiten gebracht kan worden. Middels een narrowcasting player kun je snel en eenvoudig jouw doelgroep informeren met content die aanslaat. Maar wat zijn nu precies de mogelijkheden en voordelen die je zo optimaal kunt benutten?

 

Verbeter de interne communicatie via narrowcasting

 

Verloopt de communicatie binnen jouw bedrijf niet effectief of efficiënt genoeg? Dan kan narrowcasting een oplossing bieden voor jouw bedrijf. Deze vorm van digital signage kan er namelijk voor zorgen dat de werknemers op de hoogte zijn en blijven van nieuwe klanten, producten of diensten, maar ook de plannen van de directie kunnen via narrowcasting schermen worden gecommuniceerd met het personeel. Door de formele boodschap te combineren met actuele informatie zoals het nieuws, het weer of alle files, blijft de betrokkenheid van jouw personeel met het narrowcasting scherm hoog.

 

Zorg voor een hartelijk welkom voor de klant middels digital signage

 

Naast het verbeteren van de interne communicatie dankzij digital signage is ook het bereiken en informeren van de klant vanzelfsprekend een uitgelezen mogelijkheid voor jouw bedrijf om meer betrokkenheid te creëren binnen jouw doelgroep.

Door bezoekers welkom te heten via een narrowcasting scherm, zorg je direct voor verhoogde betrokkenheid van de klant. De klant voelt zich welkom in jouw bedrijf en kan waar mogelijk direct belangrijke informatie tot zich nemen. Bovendien kan er gezorgd worden voor infotainment tijdens het wachten van de bezoekers.

 

Bijvoorbeeld in de vaak kille wachtruimte van de lokale tandarts kan er op een narrowcasting scherm informatie worden getoond die ten goede kan komen aan jouw eigen business. Door de wekelijkse aanbieding te tonen op het scherm wordt de betrokkenheid van de klant of bezoeker direct verhoogd en kan er direct waardevolle informatie worden gecommuniceerd.

 

Strategische plekken voor jouw narrowcasting scherm

 

Een goede boodschap is uiteraard erg belangrijk wanneer je jouw specifieke doelgroep wil bereiken. Maar deze boodschap op de juiste positie weergeven is minstens zo cruciaal. Een intern voorbeeld van een strategische positie om jouw digital signage weer te geven is natuurlijk in de buurt van het koffiezetapparaat. Hier staat jouw personeel vaak stil of loopt het regelmatig langs.

 

Het kort en bondig houden van de boodschap is hierin belangrijk wanneer narrowcasting gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een printer. Hier zijn de werknemers vaak wat statischer en heb je als bedrijf de mogelijkheid om bijvoorbeeld een kort filmpje af te spelen. De boodschap op narrowcasting schermen die worden weergegeven op de aangegeven strategische plekken zorgt ervoor dat het ook daadwerkelijk op het netvlies blijft staan van de medewerker of de bezoeker van jouw bedrijf.

 

BLOG

gallery/thumbnail_televisie